Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑΤΑ


Κοιμήσου αστρί, κοιμήσου αυγή

Κοιμήσου αστρί, κοιμήσου αυγή,
Κοιμήσου νιο φεγγάρι,
Κοιμήσου, που να σε χαρεί,
Ο νιός που θα σε πάρει.
Κοιμήσου και παράγγειλα
Στη πόλη τα χρυσά σου,
Στη Βενετιά τα ρούχα σου
Και τα διαμαντικά σου.

Κοιμήσου συ, μωράκι μου

Κοιμήσου συ, μωράκι μου,
Σε κούνια καρυδένια,
Σε ρουχαλάκια κεντητά
Και μαργαριταρένια.
Έλα, Χριστέ και Παναγιά,
Και πάρτο στους μπαξέδες
Και γέμισε τους κόρφους του
Λουλούδια, μενεξέδες.
Κοιμήσου συ, παιδάκι μου,
Κι η μοίρα σου δουλεύει
Και το καλό σου ριζικό
Σου κουβαλεί και φέρνει.
Κοιμάται νιό, κοιμάται νιο,
Κοιμάται νιό φεγγάρι,
Κοιμάται το παιδάκι μου
Στ' άσπρο το μαξιλάρι.
Ο ύπνος τρέφει τα μωρά
Κι η υγειά τα μεγαλώνει
Και η κυρά η Παναγιά
Τα καλοξημερώνει.

Νάνι του, νανάκια του

Νάνι του, νανάκια του
Και πολλά χρονάκια του,
Όσο να ‘ρθει η μάνα του
Απ' το μύλο κι απ' τη βρύση,
Να του φέρει κατιτί
Λουκουμάκια στο χαρτί.

Κοιμάται το παιδάκι μου

Κοιμάται το παιδάκι μου
Και ποιός θα το ξυπνήσει,
Τ' αηδόνι της ανατολής
Ή το πουλί της δύσης;
Κοιμάται το παιδάκι μου
Και πως να το ξυπνήσω,
Να πάρω το ροδόσταμο,
Να το δροσολογήσω;
Κοιμάται το παιδάκι μου,
Και πως να το ξυπνήσω;
Να το ξυπνήσω με φιλί,
Για να γλυκοξυπνήσει;
Κοιμάται το μωράκι μου,
Κανείς μην το ξυπνήσει,
Ώσπου να ‘ρθει η μάνα του
Να το γλυκοφιλήσει.

Νάνι νάνι πέστε του

Νάνι νάνι πέστε του,
κι όλοι τραγουδάτε του,
να τρανέψει αγλήγορα,
να φυλάξ' τη μάνα του,
και τον πατεράκο του.
Έλα ύπνε κι έπαρέ το
Έλα ύπνε κι έπαρέ το,
κι άμε το στα περιβόλια,
και την ποδιά του γέμισε,
τριαντάφυλλα και ρόδα.

Κοιμήσου Σαββατόλουστο

Κοιμήσου Σαββατόλουστο,
την Κυριακή αλλαγμένο,
και τη Δευτέρα στο σχολειό,
σα μήλο μυρισμένο.

Έλα ύπνο, ύπνωσέ το

Έλα ύπνο, ύπνωσέ το,
και γλυκαποκοίμησέ το.
Έλα ύπνο απ΄ τα βουνά,
κι απ΄ τα κρύα τα νερά.

Κοιμήσου

Κοιμήσου που να σε χαρεί,
η μάνα που σ΄ εγέννα,
κι ο κύρης όπου σ΄ έκανε,
να δει χαρά από σένα.
Κοιμήσου, μέρα όμορφη,
νύχτα με τ' αστρουλάκια.
μπαξέ μου με τα λούλουδα,
και με τα γιασεμάκια.
Κοιμάται το γαρύφαλλο,
κοντά στη μαντζουράνα,
κοιμάται το παιδάκι μου,
με την καλή του μάνα.
Κοιμάται το παιδάκι μου,
του στείλαν αρραβώνα,
κι εγώ τ' απολοήθηκα,
δεν το παντρεύγ' ακόμ

Κοιμήσου το παιδάκι μου

Κοιμήσου το παιδάκι μου,
ως να ρθει το πρωί,
κοιμήσου και στο πλάγι σου,
η μάνα σου αγρυπνεί.
Κοιμήσου και στον ξύπνιο σου,
βαριά θα βρεις ποδιά,
με μήλα με κοχύλια,
και με γλυκά φιλιά.

Κοιμήσου αγγελούδι μου

Κοιμήσου αγγελούδι μου,
σαν το καλό το χρόνο,
σαν τα πουλιά που κελαηδούν,
στης λεμονιάς τον κλώνο.

Παναγιά μου φύλαξέ το

Νάνι νάνι το μωρό μου
νάνι νάνι το χρυσό μου.
Ώσπου να' ρθει η μάνα του
απ' τα ξύλα ,το νερό
κι απ΄ τον Άσπρο ποταμό
να του φέρει λουλουδάκια και μοσχογαριφαλάκια.
Έλα ύπνε απ' τα βουνά
Κι απ' τα κρύα τα νερά,
έλα ύπνε απ' το κλαράκι
να υπνώσεις το παιδάκι.
Έλα ύπνε ύπνωσέ το
Παναγιά μου φύλαξέ το.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου