Κυριακή 27 Μαρτίου 2016

Παρουσίαση του βιβλίου "Οι τρεις αντευχές" και της συγγραφέως Μάρως Παππά!

Ένα παραμύθι που θα εντυπωσιάσει , θα μάθει αλλά και θα διασκεδάσει του μικρούς μας φίλους κυκλοφορεί ήδη στα βιβλιοπωλεία και αξίζει να το έχετε και εσείς στη δική σας βιβλιοθήκη. 



Θα μάθουμε λοιπόν λίγα πράγματα και για τη συγγραφέα αλλά και για το πρώτο της βιβλίο. Πως το έγραψε, πως ξεκίνησε όλο αυτό το όμορφο ταξίδι της , τι θέλει να αποκομίσουν τα παιδιά σας διαβάζοντας το αλλά και θα μας αποκαλύψει και τι ετοιμάζει στο καινούργιο βιβλίο της. Αυτά είναι μόνο ένα μικρό δείγμα για το τι θα διαβάσετε. 



Συγγραφέας
:
Παππά Μάρω
Εικονογράφος
:
Πετρίδης Γιώργος
Εκδόσεις: Μιχάλη Σιδέρη
Έτος έκδοσης: 2015
Σελίδες: 64
ISBN : 960-468-114-3

Περίληψη: 
Σε ένα ροζ συννεφάκι του ουρανού δυο ζωηρά γατάκια, η Ρωρώ και ο Σνόουκατ, μπλέκουν σε μια απίστευτη περιπέτεια όταν ανακαλύπτουν ένα μαγικό λυχνάρι. Θα τους πραγματοποιήσει το τζίνι του λυχναριού τις τρεις ευχές τους ή θα τους οδηγήσει σε μια ταλαιπωρία δίχως τέλος; Αλήθεια, τι θα σκεφτούν για να γλιτώσουν από τον απαιτητικό κάτοικο του λυχναριού; Ελάτε να διασκεδάσουμε και να το ανακαλύψουμε μαζί!


Βιογραφικό της συγγραφέως:

Γεννήθηκα ένα πρωινό προς το τέλος του Αυγούστου σε μια γνωστή αθηναϊκή συνοικία. Μεγάλωσα στο Αιγάλεω Αττικής σε μια οικογένεια που μου 
δίδαξε την αγάπη για τα βιβλία. Γι’ αυτό και από πολύ μικρή ηλικία άρχισα να γράφω παιδικές ιστορίες που κατά τη διάρκεια των σχολικών χρόνων δημοσιεύονταν στη σχολική εφημερίδα.

Σπούδασα νηπιαγωγός στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ο λόγος για τον οποίο διάλεξα αυτό το επάγγελμα ήταν η αγάπη μου για τα παιδιά. Η επαφή μαζί τους μου δίνει διαρκώς έμπνευση και δύναμη για αυτό που κάνω. Παράλληλα, διδάχτηκα την τεχνική των παραμυθιών και της υποκριτικής. Το πρώτο μου παιδικό παραμύθι εκδόθηκε τον Απρίλιο του 2015 με τίτλο '' Οι τρεις αντευχές'', από τον εκδοτικό οίκο του Μιχάλη Σιδέρη και επανεκδόθηκε τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους. Έχω λάβει μέρος σε παιδικές παραστάσεις με τη θεατρική ομάδα του Αιγάλεω. Αυτήν την περίοδο ετοιμάζω το δεύτερο παραμύθι μου και γράφω παιδικές ιστορίες στο διαδίκτυο στην προσωπική σελίδα μου. 

Μια μικρή συνέντευξη με δέκα ερωτήσεις με τη συγγραφέα Μάρω Παππά που θα μας βοηθήσει να την μάθουμε καλύτερα:

1η: Αν παρατηρήσει κάποιος το βιογραφικό σας θα δει πως ασχολείστε με πολλά πράγματα, πάντα όμως γύρω από τα παιδιά. Ποιο από όλα τα πράγματα με τα οποία ασχολείστε αγαπάτε και σας γεμίζει πιο πολύ και για πιο λόγο; Και αν κάποιος σας έλεγε να επιλέξετε ένα και μόνο ένα από αυτά που κάνετε πιο θα ήταν αυτό;

Όταν ασχολείσαι με πράγματα που αγαπάς δεν σου φαίνεται ότι είναι και τόσα πολλά και θέλεις συνέχεια να κάνεις ακόμη περισσότερα. Η αλήθεια είναι ότι, όταν γράφω παραμύθια νιώθω μεγάλη ευτυχία, αλλά δεν αλλάζω τις στιγμές που χαλαρώνω με τις κόρες μου.
Δεν θα μπορούσα να διαχωρίσω κάποιο κομμάτι της ζωής μου στη παρούσα φάση, γιατί μου προκαλεί πληρότητα ο συνδυασμός τους. Είναι σαν να ρωτάνε έναν άνθρωπο, τι θα επέλεγε για να ικανοποιήσει την πείνα του, φαγητό ή νερό; Δεν θα επέλεγε και τα δυο; Κάπως έτσι νιώθω και εγώ.

2η: Πότε και πως ξεκινήσατε να γράφετε;

Την συγγραφή την είχα πάντα μέσα μου. Μου άρεσε να γράφω τις σκέψεις μου πάνω στο χαρτί και μετά να τις διαβάζω. Αυτή η διαδικασία, με βοηθούσε να μάθω καλύτερα τον εαυτό μου. Η ενασχόληση με την παιδική λογοτεχνία ήρθε αργότερα. Μέσα από το επάγγελμά μου και από την μητρότητα συνειδητοποίησα ότι τα παιδιά μας, έχουν την ανάγκη να μάθουν από εμάς τις αξίες της ζωής. Τα παιδιά μας πρέπει να τα καλλιεργούμε πνευματικά, ψυχικά και συναισθηματικά. Το θεωρώ πλέον χρέος μου ως παιδαγωγός και ως γονέας. Επίσης, είναι ένας μοναδικός τρόπος να μεταδόσεις στα παιδιά, αυτά που θα τους έλεγες άμεσα, χωρίς να προκαλέσεις αρνητικές αντιδράσεις.

3η: Τι είναι αυτό που πιστεύετε ότι πρέπει να κάνει ένας γονιός ή ένας εκπαιδευτικός για να αγαπήσει το παιδί τα βιβλία;

Καταρχήν για μένα για να μάθει ένα παιδί να αγαπάει τα βιβλία και το διάβασμα, το σημαντικότερο μέσον είναι το περιβάλλον του. Αν οι γονείς δεν διαβάζουν βιβλία, πως περιμένουν από τα παιδιά τους να διαβάζουν ή τα να αγαπήσουν; Ξέρουμε πλέον και θεωρητικά ότι τα παιδιά μας μιμούνται. Καλό θα ήταν επίσης, να επιλέγουν και τα ίδια τα παιδιά τι παραμύθια θέλουν να διαβάσουν. Επίσης, να τα αφήνουμε να τα διαβάζουν και μόνα τους. Η κόρη μου είναι γύρω στα πέντε, δεν ξέρει ανάγνωση, της έχω μια προσωπική βιβλιοθήκη με παραμύθια, που τα παίρνει μόνη της και τα διαβάζει με τον δικό της τρόπο. Την ακούω καμιά φορά να παρατηρεί τις εικόνες και να εξιστορεί την ιστορία μόνη της. Αυτό με συγκινεί...

4η: Την παιδική λογοτεχνία πως την βλέπετε αυτήν την εποχή και πως την φαντάζεστε στο μέλλον;

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια άνθηση στο είδος, ίσως γιατί υπάρχει ζήτηση από πλευράς των γονιών και των παιδαγωγών. Προσωπικά, χαίρομαι και είμαι ευγνώμων που βρίσκομαι σε έναν εκδοτικό οίκο που δίνει την ευκαιρία σε εμάς τους νέους συγγραφείς να εκφραστούμε και να μας γνωρίσει το κοινό. Ονειρεύομαι στο μέλλον να δίνονται περισσότερες ευκαιρίες για μας και για τα βιβλία μας.

5η: Υπάρχει κάποιος παιδικός συγγραφέας Έλληνας ή ξένος που σας έχει εμπνεύσει και στην γραφή και στην ενασχόληση σας με τα βιβλία;

Θαυμάζω πολύ τον Ευγένιο Τριβιζά. Μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεται και γράφει παραμύθια. Περιμένω την στιγμή που θα τον γνωρίσω από κοντά. Παρότι έχω διαβάσει παραμύθια από πολλούς συγγραφείς, δεν εμπνέομαι από κάποιον ιδιαίτερα. Νομίζω ότι κάθε συγγραφέας πρέπει να γράφει με τον δικό του μοναδικό τρόπο για να τον ξεχωρίζει το κοινό.

6η: Ποια η άποψη σας για τα ebook γενικά αλλά και στην παιδική λογοτεχνία;

Παρότι συνειδητοποιώ την ανάγκη μας για τα σύγχρονα διαδικτυακά μέσα προτιμώ την άμεση επαφή μου με τα βιβλία. Δεν μου αρέσει να κάθομαι μπροστά σε έναν υπολογιστή για να διαβάσω. Γενικά δεν μου αρέσει η ταύτιση της ανάγνωσης με τον υπολογιστή ή το tablet. Ειδικά στις μικρές ηλικίες που μπορεί να προκαλέσει εξάρτιση και παθογένεια.
Όταν παίρνω ένα βιβλίο στα χέρια μου για πρώτη φορά θέλω να το επεξεργάζομαι, ακόμη και να μυρίζω το χαρτί του. Αλήθεια, έχετε μυρίσει ποτέ το τυπωμένο χαρτί; Δεν έχει ιδιαίτερη μυρωδιά; Όλα αυτά χάνονται μέσω των ebook.

7η: Αν σας δινόταν η ευκαιρία να κάνετε τρεις ευχές ποιες θα ήταν αυτές;

Αν μου δινόταν αυτή η ευκαιρία, θα ευχόμουν όσοι αγαπώ και νοιάζομαι να είναι πάντα υγιείς. Τίποτα άλλο θα ήταν κατάχρηση για μένα γιατί όταν υπάρχει υγεία όλα τα άλλα έρχονται. Σίγουρα, η δεύτερη ευχή μου θα ήταν να σταματήσουν, επιτέλους, οι πόλεμοι γιατί μόνο υλική και ψυχική καταστροφή προκαλούν και να ανακαλυφθεί το φάρμακο κατά του καρκίνου.

8η: Ποια ήταν η αφορμή για να γράψετε το παραμύθι "Οι τρεις αντευχές" ;

Την αφορμή, μου την έδωσε η κόρη μου και η αντίδρασή της, όσον αφορά το θέμα της υγιεινής. Φαντάζομαι, πως όλα τα παιδιά της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας αντιδρούν σε αυτόν τον τομέα και μερικοί γονείς πρέπει να μάχονται για να γίνονται πράγματα που θεωρούν δεδομένα, όπως το βούρτσισμα των δοντιών ή το κόψιμο των νυχιών. Το παραμύθι το έγραψα μέσα σε δυο μέρες. Ήθελα τόσο πολύ να της δείξω ότι αυτή η συμπεριφορά δεν ήταν η σωστή. Η προσωπική υγιεινή δείχνει ότι σεβόμαστε πρώτα τον εαυτό μας και μετά τους γύρω μας. Νομίζω πως με το παραμύθι τα κατάφερα και την επηρέασα σε έναν μεγάλο βαθμό.

9η: Τι θέλετε να αποκομίσουν διαβάζοντας το βιβλίο οι μικροί σας αναγνώστες;

Διαβάζοντας το βιβλίο, οι μικροί μου αναγνώστες θα ενημερωθούν για την αξία της υγιεινής και πως η καθαριότητα αποτελεί καθήκον όλων μας, εάν θέλουμε να σεβόμαστε τον εαυτό μας και να μας σέβεται το περιβάλλον μας. Αν δεν είμαστε καθαροί, μεταφέρουμε μικρόβια που μας αρρωσταίνουν. Αυτό είναι το προφανές μήνυμα. Όμως αν διαβάσουν το παραμύθι υπάρχει και ένα δεύτερο μήνυμα πιο μυστικό. Το μυστικό μου μήνυμα είναι ότι όποτε προκύπτει ένα πρόβλημα δεν το βάζουμε κάτω και δεν σηκώνουμε ψηλά τα χέρια μας. Αντιθέτως, καθόμαστε να σκεφτούμε μία λύση, και αν δεν μπορούμε μόνοι μας ζητάμε βοήθεια.

10η: Στο βιογραφικό σας αναφέρεστε στη γραφή ενός νέου βιβλίου. Υπάρχει κάτι που μπορείτε να μου πείτε για το τι να αναμένουμε από αυτό;

Ετοιμάζομαι να δρομολογήσω ένα δεύτερο παιδικό βιβλίο, σε συνεργασία με τον ίδιο εκδοτικό οίκο. Αφορά πάλι ένα θέμα που μαστίζει τα σχολεία και δεν είναι άλλο από την σχολική βία. Βέβαια, επειδή πρόκειται για μικρές ηλικίες, προσπάθησα να το προσεγγίσω τονίζοντας την ομαδικότητα χωρίς έντονα σημάδια επιθετικότητας. Είναι μία αστεία ιστορία με ηθικό δίδαγμα. Ελπίζω οι μικροί μου φίλοι να διασκεδάσουν και να διδαχτούν και πάλι μέσα από αυτό.



Μπορείτε να επισκεφτείτε και τη σελίδα του βιβλίου που έχει δημιουργηθεί στο facebook και να ενημερωθείτε για τις παρουσιάσεις πότε και που γίνονται αλλά και για να μιλήσετε και με την ίδια την συγγραφέα. 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου