Είναι ερωτήσεις οι οποίες δημιουργούν στα παιδιά ενοχές.
1. Γιατί δεν προσπαθείς ; :Δημιουργούν ένα αίσθημα στα παιδιά πως ότι και να κάνουν δεν είναι ικανά να φτάσουν τις προσδοκίες των γονιών τους για εκείνα. Πως ότι και να κάνουν δε θα φτάσουν ποτέ σε αυτό που θα πιστεύουν οι γονείς τους. Αυτή η συμπεριφορά μπορεί να φέρει και τα αντίθετα αποτελέσματα. Να σταματήσουν τελείως τα παιδιά να προσπαθούν και να κάνουν αυτό που πρέπει. Τα παιδιά θέλουν ενθάρρυνση για κάθε τους πράξη. Θέλουν να νιώθουν ότι οι γονείς τους τα στηρίζουν και ότι πιστεύουν σε αυτά και στις ικανότητες τους.
2. Γιατί δεν τα κατάφερες; : Μα δεν υπάρχει γιατί. Αν δε τα κατάφερε σε κάτι το παιδί σας δε σημαίνει πως σε τίποτα δε θα τα καταφέρει. Πρώτον όλα τα παιδιά δεν έχουν τις ίδιες δεξιότητες και δεύτερον άμα δε καταφέρει κάτι κάποια στιγμή δεν σημαίνει πως την επόμενη στιγμή δεν θα το καταφέρει. Όταν ένα παιδί αποτυγχάνει δεν πρέπει να το αποτρέπουμε από αυτή την πράξη μα να το ενθαρρύνουμε ώστε να το ξανακάνει για να το πετύχει. Άμα δε πιστέψει ο γονιός το παιδί του δε θα πιστέψει ούτε το ίδιο τον εαυτό του.
3. Γιατί κάνεις λάθη; : Άμα δεν κάνει λάθη πως θα μάθει. Παιδί είναι σίγουρα θα κάνει όχι μόνο ένα μα και πολλά. Μπορεί να πιστεύουμε ότι το παιδί μας δεν πρέπει να κάνει λάθη για να είναι σωστό και να μη στεναχωρηθεί ποτέ και τίποτα αλλά έτσι δε θα πάθει για να μάθει. Πρέπει το κάθε παιδί να βαδίζει μόνο του και να επιλέγει τις διαδρομές του πάλι μόνο του αλλά με συμπαραστάτη εσάς , τους γονείς του.
4. Γιατί λες ψέματα; : Όταν είναι μικρό δεν λέει ψέματα όπως ένας μεγάλος μα χρησιμοποιεί την φαντασία του. Ένα παιδί ακόμα δεν μπορεί να συγκρίνει το αληθινό με το ψεύτικο. Δεν λέει ψέματα για να πληγώσει και να βλάψει τον άλλον. Το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να τους ρωτήσετε τι ήταν αυτό που είπαν και να τους εξηγήσετε ότι αυτό δεν ισχύει και να τους παροτρύνετε πάντα να αποφεύγουν αυτή την τακτική. (Προσοχή.!! άμα πείτε σε ένα παιδί "Μη το κάνεις" τότε είναι που θα το κάνει συνέχεια)
5. Γιατί κλαις; : Το κλάμα του παιδιού είτε δηλώνει δυσαρέσκεια , φόβο για κάτι είτε πως έχει ως στόχο να πετύχει διάφορα. Μην επιμένετε να σταματήσουν το κλάμα. Όσο τους υπενθυμίζετε συνέχεια αυτό που δε θέλουν , συνεχίζουν με παραπάνω ένταση να κλαίνε. Να τους πείτε πως τα αγαπάτε και να τους ρωτήσετε αρχικά ποιος είναι ο λόγος για τον οποίο κλαίνε. Αν καταλάβετε ότι το κάνουν για να αποφύγουν κάτι ή για να πετύχουν το σκοπό τους και τα θέλω τους τότε να τους τονίσετε την αγάπη σας προς εκείνα αλλά ότι δε θα υποχωρήσετε σε αυτά που θέλουν.
6. Γιατί φοβάσαι; : Ούτε εδώ υπάρχει γιατί. Δεν μπορεί να σας πει γιατί φοβάται . Μία αντίδραση , μία συμπεριφορά του προκαλεί φόβο. Δεν πρέπει να ρωτάτε τα ίδια τι φοβούνται μα να παρατηρείτε το τι τα προκαλεί αυτό το φόβο και να τα υποστηρίξετε την επόμενη φορά που θα ξανά φοβηθούν.
7. Γιατί με στεναχωρείς; : Και εδώ ξανά γυρνάμε στις δικές σας προσδοκίες ( αν το είπατε μεν την εκδοχή του ότι "γιατί δεν κάνεις αυτό που σου ζήτησε-ζήτησαν η μανούλα-ο μπαμπάς και με-μας στεναχωρείς" ). Τα παιδιά στεναχωριούνται και άμα τους υπενθυμίσετε ότι δεν έκαναν αυτό που περιμένατε κι ότι δεν φτάσανε ίσως για ακόμα μία φορά τις προσδοκίες σας και που σας έκαναν να στεναχωρηθείτε.
8. Γιατί δεν μπορείς να το κάνεις; : Δεν πρέπει να λέτε στα παιδιά σας το τι δεν μπορούν να κάνουν ΑΛΛΑ το τι δεν θέλουν. Αλλιώς θα ακουστεί σε ένα παιδί το γιατί δε θέλεις να το κάνεις από το γιατί δεν μπορείς. Έτσι τους δίνετε να καταλάβουν ότι τα πάντα μπορούν να κάνουν απλά για κάποιο λόγο δεν θέλουν.
9. Γιατί μιλάς συνέχεια; : Τα παιδιά , ειδικά μικρής ηλικίας , έχουν την τάση να μιλάνε ακατάπαυστα χωρίς κάθε φορά ο λόγος τους να έχει μια σταθερή και λογική ροή. Χρησιμοποιούν την φαντασία τους στο λόγο τους και πολλές φορές από την χαρά τους και την ανάγκη τους να μιλήσουν αλλάζουν συχνά το θέμα της συζήτησης τους. Αυτό είναι απόλυτα υγιές και φυσιολογικό και δείχνει ένα παιδί με ενέργεια και ζωντάνια. Με το λόγο τους τα παιδιά δείχνουν την ανάγκη τους να επικοινωνήσουν με τα άτομα τα οποία συναναστρέφονται (που μπορεί να τους είναι μειωμένος ο χρόνος της παρουσίας των γονιών τους λόγω δουλειάς) και να πουν ότι τους προβληματίζει , ότι τους αγχώνει και γενικά ότι τους έχει συμβεί μέσα στην ημέρα. Ιδιαίτερα τα παιδιά με τον λόγο εκφράζουν τα συναισθήματα τους όπως και τις απορίες τους. Είναι προτιμότερο ένα παιδί να ρωτάει ,να μαθαίνει και να νοιάζεται για ότι τον περικλείει. Όπως επίσης είναι προτιμότερο ένα παιδί να εκφράζει τα συναισθήματα του ,τη χαρά του ,τη λύπη του με τα λόγια παρά να είναι ένα παιδί κλεισμένο στον εαυτό του και να μην εξωτερικεύει τίποτα. Παροτρύνοντας τα να μιλάνε συνέχεια για τα προβλήματα τους και για το οτιδήποτε τους συνέβη μέσα στη μέρα δημιουργείτε μαζί τους καλύτερή σχέση και εξοικειώνονται με την γλώσσα και την αναπτύσσουν μεγαλώνοντας το λεξιλόγιο τους.
10. Γιατί δεν με ακούς όταν σου μιλάω; : Τα παιδιά ειδικά στις μικρότερες ηλικίες αφαιρούνται εύκολα χωρίς να το θέλουν και δεν μπορούν να προσέχουν ότι τους λέτε , που πολλά από όσα τους λένε οι μεγαλύτεροι τα θεωρούν ασήμαντα για εκείνα. Είναι προτιμότερο γι αυτά να τους λέτε "θέλω πολύ να με ακούς όταν σου μιλάω" ή κάποια στιγμή που θα θέλετε να τους απευθυνθείτε να τους λέτε "Άκουσε με προσεχτικά για λίγο" ή παίζοντας και δίνοντας κάθε φορά ένα κίνητρο ένα στόχο στα παιδιά για να σας ακούνε τις επόμενες φορές χωρίς καν να το ζητήσετε.
10 φράσεις που στεναχωρούν και τα παιδιά και εσάς μα και χαλάνε στις πιο τρυφερές και σημαντικές ηλικίες για το οικοδόμημα της σχέσης γονιών-παιδιών τις σχέσεις μεταξύ τους και την εμπιστοσύνη που θα έπρεπε έχουν.
Μην ξεχνάτε!!!Το κάθε παιδί έχει το χρόνο του και πως όλα μπορούν να τα καταφέρουν αρκεί να έχουν εσάς κοντά τους να τα στηρίζετε και να τα παροτρύνετε για το καθετί.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου